PRAWIDŁOWY SPOSÓB ŁĄCZENIA POKARMÓW

Sposób w jaki przygotowujemy posiłki i łączymy ze sobą produkty żywnościowe ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Konsekwencją złego zestawienia pokarmów są m.in fermentacje trawienne, gazy jelitowe, bóle i obrzęki brzucha, zanieczyszczona krew, nieprawidłowe wchłanianie składników odżywczych. Jeżeli podczas jednego posiłku spożywamy dużo różnych składników , organizm ma problem z wytworzeniem odpowiedniej ilości enzymów, a więc trawienie musi odbyć się częściowo przy udziale bakterii, które zawsze powodują fermentację.

Poniżej znajduje się kilka wskazówek dla osób ze słabym układem trawiennym, podczas choroby , jak również dla osób zdrowych w celu zwiększenia swoich sił witalnych:

- w czasie jednego posiłku należy przyjmować tylko 1 składnik białkowy lub 1 skrobiowy

- produkty białkowe ( fasola, soczewica, tofu, miso, sos sojowy, wszystkie mięsa, jaja, ryby) najlepiej łączą się z zielonymi i nieskrobiowymi warzywami  ( zielone warzywa liściaste, kapusta, kalafior, brokuły, kiełki lucerny, seler naciowy, szparagi, rzodkiew, ogórek , cukinia, cebula, czosnek, grzyby, zielona fasolka, wodorosty)

- wysokotłuszczowe białka takie jak orzechy, oleiste nasiona , produkty mleczne dobrze komponują się również z kwaśnymi owocami

- tłuszcze i oleje ( awokado, masło, śmietanka, oliwa z oliwek , olej lniany, sezamowy…) łączą się z zielonymi i nieskrobiowymi warzywami, skrobią ( zboża , chleb, makaron, ziemniaki, słodkie ziemniaki, buraki, pasternak marchew, kabaczki, dynia). Należy pamiętać o tym , że jeden rodzaj tłuszczu przypada na jeden posiłek

- skrobia dobrze się trawi z zielonymi, nieskrobiowymi warzywami, tłuszczami i olejami

- owoce słodkie ( banan, świeża figa, rodzynki, suszone owoce) nie łączyć z kwaśnymi owocami( pomarańcza, cytryna, grejpfrut, ananas, porzeczka, kwaśne jabłko, truskawka, kiwi); natomiast z pozostałymi owocami ( jagody, morela, brzoskwinia, śliwka, gruszka, papaja, nektarynka) smakują doskonale

- wszystkie owoce łączą się z sałatą i selerem naciowym

- melony i arbuzy należy jeść jako osobny posiłek

Kiedy przygotowujemy prosty posiłek nie zapominajmy o jego walorach estetycznych, pożywienie , które przyciąga wzrok i jest odpowiednio urozmaicone niewątpliwie pobudza apetyt i smakuje lepiej J

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>